Unprivate Stories!

Bonjour!

Welcome to my blog, beautiful strangers. Drop nice words here. Follow me okeyh? :D. 
Meow .. Moow.. Meew .. Moeww .. Meow!




Tagboard




My Facebook




My Twitter



my insta




recent post


Visit Them

 Wani



Follow Here


rindunya dekat arwah nenek....




huhu..aku bosanlah weh...
cuti sekolah tahun ini adalah paling membosankan...
dah lah aku tak dapat pergi mana-mana...
balik kampung pun tak! sebab dekat kampung aku dah tak ada orang dah...
semenjak arwah nenek aku belah mak aku meninggal tahun lepas pada bulan bape ea??
erm..entah lah aku tak ingat....
yang penting ia berlaku sebelum hari raya...
ia adalah suatu kenangan yang aku tak dapat lupakan...
ya lah kan....
masa tu lah....kenangan paling teruk yang aku tak dapat terima ..
tapi sudah takdir..kita tidak dapat menolaknya...
semua orang akan mati kan??? tapi tak tahu bila..huhu...
aku rasa kan..semenjak nenek kitorang meninggal....
keluarga kitorang macam dah jarang dah...berjumpa...
ibarat masing-masing bawak haluan sendiri....tak ada ziarah menziarahi masa cuti sekolah ke kampung....
kalau nenek ada masa tu....ramai lah keluarga sanak saudara aku rajin balik kampung....
sebab  kami semua rindukan arwah nenek....
masa raya Aidilfitri lagi best!! 
ramai  giler keluarga belah sanak saudara aku yang aku tak berapa kenal ziarah nenek aku ....
aku gembira sangat masa tu....
oh! lupa lak....tak ketinggalan jugak...datuk aku jugak kesepian semenjak arwah nenek aku dah tak ada disisi dia....aku kesian dekat dia....
sekarang dia tinggal dengan kitorang...
tapi memang lah masa...
pengebumian nenek aku....ramai sangat yang berasa sedih masa tu...
termasuk aku...sedih sangat-sangat apabila kehilangan seorang nenek yang aku paling rapatyang sangat aku sayang.....arwah jugak
rajin memasak...sekarang bila dia dah tak ada...aku rindukan gulai ayam masak lemak dia..yang KAW KAW punya....
nyum2...memang masakan favourite aku dekat kampung...
huhu...
aku sekarang rasa macam betul-betul rindukan ....
dan aku rasa macam nak menitiskan air mata pulak..
bila aku tulis pasal arwah nenek aku ni...
aku sangat rindukan arwah nenek aku...
hanya dialah yang aku ada yang aku rapat..sebab masa kecik aku tak berpeluang langsung nak tengok muka arwah nenek belah ayah aku..cuma yang aku sempat membesar melihat muka arwah datuk belah ayah ku...
tapi arwh datuk belah ayah aku...
dah meninggal lama dah...masa aku darjah 4 lagi...
tapi arwah datuk memang garang masa dulu....
tapi aku tahu dia garang-garang pun dia sayang cucu dia jugak..
sekarang aku betul-betul rindukan arwah nenek dan atuk aku belah ayah aku..
dan jugak nenek belah mak aku yang aku sayang....
iaitu...
SITI RAPINAH BINTI SAAD







Ya Allah
Kau lindungilah awrwah nenek hamba...
semoga beliau ditempatkan di kalangan orang yang beriman...
Amin...






Older Post | Newer Post