Unprivate Stories!

Bonjour!

Welcome to my blog, beautiful strangers. Drop nice words here. Follow me okeyh? :D. 
Meow .. Moow.. Meew .. Moeww .. Meow!




Tagboard




My Facebook




My Twitter



my insta




recent post


Visit Them

 Wani



Follow Here


CONTEST : SNAP WITH 'DIA'



ha...kali ni aku nak join contest yang dibawakan oleh.. ira..
hmm..rasanya dah lama aku tak berblogging rasanya dah dekat 2 minggu dah...
fuyoo...lama kan...?? sebelum ni aku paling lama pun tak online blog..
seminngu je...
tapi nie..2 minggu lawa woh...heehehe

ok...gambar yang aku pertaruhkan untuk cerita ni ialah ni dia..


tahu tak sebelah aku tu sapa??
hehe..mestilah Farah  A.K.A  adik angkat aku....
Nama dia : FARAH SYAZWANI BT ARIFIN
Umur: 14 tahun
aku sayang dia macam adik aku yang lain sebab pe?/ sebab dia ni special cikit..
hehe..aku mula-mula kenal dia masa aku darjah 4...
masa tu dia pindah duduk sebelah aku...
aku dah lama dah pindah taman rumah aku ni..
sebelum ni aku duduk 
Taman Seri damai...
lepas tu barulah aku duduk dekat taman ni...ok...
terus pada cerita tentang Farah ni...
farah ni..dia ala-ala tomboy sikit bila aku mula-mula kenal dia...
bila dia dah meningkat dewasa barulah dia boleh berlembut sikit perangai dia...
dia tak tomboi dah macam dulu..
tapi pelik kan... tomboi-tomboi dia pun dia tetap simpan rambut panjang...
sebab pe?? takut nanti abang dia marah...
hahaha...abang dia memang  garang pun ....
abang dia lembut sikit perwatakkan dia...
tapi bila abng dia marah ...woh!! bertukar jadi singa...hahaha..
takut aku....!..
ok....selama kitorang berkawan pun...ada suka ada duka kenangan  selama aku kenal dia...
dialah kawan aku yang paling memahami aku bebranding kawan baik aku yang lain..
dia jugak suka buat loyar buruk dengan aku...
tapi akau kadang sabar jelah...
kitorang suka pergi pasar malam sama-sama..
kadang-kadang kalau salah seorang tak pergi pasar malam...
memang tak pergilah pasar malam tu...hahaha..
dulu masa aku darjah 5 dia darjah 4...aku suka main barbie dangan main mekap-mekap dekat rumah dia...
hahahaha..memng giler best...kadang-kadang masa birthday aku dengan dia...
kitorang akan saling jemput datang rumah raikan birthday...hahaha...
memang best!...time hari raya pulak..
kitorang saling keluar jalan raya sama-sama..
bila pergi raya rumah dia je...
mesti dia cakap " eh! kuih raya tak adalah!...sorry ea?? rumah aku tutp..! *tutup pintu rumah.."
aku pun layan lah loyar buruk dia tu...
pura-pura balik rumah...
lepas tu dia keluar balik...
" eh2..tiba-tiba rasa ada kuih raya balik lah..duit raya pun ada...hahahah * buat senyum kambing dia tu"
aku pun kadang-kadang geram dengan dia...tapi sabar jelah...hahaha
masa gaduh pun sama...
mula-mula merajuk....
tak nak jumpa..tak kawan lah..pepe lah..
lepas beberapa hari tu baik balik...
hahaha..kitorang memang tak boleh dipisahkan lah...
sampai sekarang...kalau ada masalah je...aku nagdu dekat dia..
dia ngadu dekat aku..hahaha
Sharing Is Caring!!..hahahah

ok la tu je cerita pasal dia...
aku harap persahabatan aku dengan SI FARAH ni akan  berkekalan sampai ke Akhirat nanti..





~THE END~  


saya tag
mimi dan cik atin





Older Post | Newer Post