Unprivate Stories!

Bonjour!

Welcome to my blog, beautiful strangers. Drop nice words here. Follow me okeyh? :D. 
Meow .. Moow.. Meew .. Moeww .. Meow!




Tagboard




My Facebook




My Twitter



my insta




recent post


Visit Them

 Wani



Follow Here


Forest Gump - Must watch!
nampak tak gambar tu?
semalam aku sanggup menghabiskan selama  2 jam aku semata-mata nak tengok cerita tu sampai habis..
sebab pe? bestlah! lagi satu aku macam feeling habis tengok cerita tu..
ada part2 sedih...part teruja...part yang buat hati aku terkesan lah...
lagi satu kan...
bagi orang yang minat cerita English ke tak minat cerita English je....
cerita ni korang mesti tengok! sebab pe?
 memang banyak pengajarannya.. dan ia kalau ko nak tahu kan ia diadaptasikan daripada sebuah novel...
a true story beb!..
nak tahu serba sedikit cerita tu..
ok,,meh aku terang serba sedikit tentang cerita tu...
(semangat nak cerita ni! sebab selama aku tengok cerita English yang diadaptasikan daripada novel..takdelah sampai aku nak hafal dan ingat sampai sekrang cerita dia..sampaikan aku tiba2 je jadi rajin nak belajar..sebab watak utama tu lah! dia gerakkan hati aku..supaya berusaha2 bersungguh2 dan jadi orang berjaya macam watak tu..)
hah! ko dah nampak bayang2 dia tak?
mestilah tak kan! aku tak start cerita lagi..hehe
ok macam ni...
aku nak start cerita ni..
cerita ni berkisarkan seorang budak yang cacat bernama Forest Gump..
                  
ni dia hah!.. (dalam cerita tu lah)
walaupun dia seorang cacat dan terpaksa pakai pendakap kaki...tapi dia tak pernah nampak itu sebagai kelemahan dia untuk jalani hidup dia macam orang lain ...
walaupun ada berapa orang normal (macam kita ni) nampak dia pelik...cacat..kita geli tengok dia...
( dalam cerita tu aku dah sebak dah rasa sebab aku kesian tengok budak tu sebab orang pandang rendah dekat dia sebab dia cacat..) tapi dia Forest Gump...tetap cool dan kadangkala dia rasa kecewa jugak...
tapi...makdia  ( hah! aku suka mak dia sebab mak dia memang seorang pelindung yang terbaik!)
selalu bagi dia kata-kata positif dan aku ingat kata2 mak dia ni ..
" remember dear! you are not freak or different from others! you are the same like them...we all the same! because god create us all the same! remember that! "
see? how positively her mom it is...mak dia langsung tak nampak kekurangan dia..
dia Redha dengan keadaan anak dia dan dia percaya anak dia akan membawa satu perubahan dan pandangan terhadap anak dia..
lagi satu aku tengok sebab aku suka pelakon ni..
Tom Hanks!
 
.
cubalah tengok.. walaupun ko tak berapa faham apa yang diorang cakap tu kan...
alah zaman dah maju kan...tengok jelah subtitle Malay bawah dia tu..
aku suka...sebenarnya lagi suka dari drama Melayu sebenarnya...
walaupun aku takberapa nak faham ..
oh ya cerita ni...ada kesangsian sikit lah..
kenapa? sebab aku pelik..kalau dulu budak tu cacat..jalan pun tak berapa betul..
lepas kena buli dan kena kejar dengan budak pembuli masa zaman sekolah dia..
dia dah sembuh dari cacat dia..nak kata cacat tak tahulah..mungkin lemah otot kaki dia tu yang kena pakai benda alah tu..
hah! lepas kejadian tu..
dia suka berlari dan berlari..bila dia dah suka berlari dia dah boleh jalan normal dah..
pelik gak...tapi layan jelah cerita dia yang banyak pengajaran..


" NEVER EVER GIVE UP ON YOUR LIFE!"

have a nice day readers!



Older Post | Newer Post