Unprivate Stories!

Bonjour!

Welcome to my blog, beautiful strangers. Drop nice words here. Follow me okeyh? :D. 
Meow .. Moow.. Meew .. Moeww .. Meow!




Tagboard




My Facebook




My Twitter



my insta




recent post


Visit Them

 Wani



Follow Here


Universal Studios Singapore

cerita ni dah lemau agaknya..
tapi tak lemau manalah sebab baru lagi pergi dalam bulan ni..
hehe..

well..sebelum tu masih lagi terbayang2 lagi kebersihan dan kedamaian suasana di Woodlands..
seriusly rasa lain gila pergi sana..
dengan waktunya masa tu masih mendung rasa macam nak hujan...
tapi memang pun masuk je USS tiba2 dah hujan...nasib baik hujan renyai2..tak lama pun hujan dia..
jadi mood photoshoot masih on dah suasana tak hambar lagi..hehehe..
Talking about the city..aahh i was amazed by the enviroment ..Totally! beautiful and so calm!..
bandar dalam taman kot...bayangkanlah damai tak damainya suasana..
jalan dia pergh! sebutir sampah pun tak nampak...hmm berbeza dengan Malaysia..
truely sorry tu say...I Love Malaysia..tapi  aku tak berapa suka kebersihan diorang pandang tak pandang je..nampak sampah je buat tak tahu...nak kutip pun tak nak pandang apatah lagi..masuk Singapore..orang sana takut nak buang sampah sebab sudah semestinya didenda makan gula apatah lagi diharamkan.. nak merokok dekat tepi jalan memang tak boleh...sebab nanti kena DENDA..nak buang sampah nanti kena DENDA..sebab tu aku pergi Singapore..sampah tu aku takut nak pegang takut nak lepaskan merata-rata...sebab orang kat sana peka dan sensitif sikit nampak sampah walau sebutir pun...seriious weh..aku masih lagi terkena penangan penyakit kebersihan terkejut dari Singapura..hehe..
masuk je dekat Imigresen Malaysia lepas pada tu aku pandang je setiap jalan ada sampah ke tak...memang tak yah cerita lah memang ada pun botol kotak rokok tisu bagai tepi jalan raya pun...
aku cuba bandingkan jalan Malaysia dengan Singapura..sungguh berbeza..
kalau Malaysia ikut cara Singapura buang sampah merata kena denda..alamatnya miskin lah rakyat..hmm..
Malaysia boleh maju dari segi pelancongan yang boleh dimantapkan lagi kalau rakyatnya menitipberatkan 'kebersihan' sampah yang dibuang haruslah di tempat tong sampah bukannya jalan raya yang dijadikan tong sampah... pada pendapat aku lah..
Aku pernah jugak pergi Bangkok Thailand masa aku kecik dulu...tapi takdelah beza sangat Malaysia..
cuma Malaysia aku suka lagilah melancong..hehe..
tapi kalau bab nak bandingkan negara aku sendiri dengan Malaysia dengan Singapura..hmmm speechless!
Masa aku dekat stesen bas Larkin masa ontheway balik Kuantan..
my mom once told me that..
"berdasarkan kajian kalau matsalleh diluar negara sana diberi pilihan  negara mana yang mereka nak menetap dulu..
negara yang 1 adalah Singapura negara kita Malaysia yang 3...hmm no doubt about that lah..
tengok suasana ko sekarang...nampak perbezaan tak?" *aku pandang sekeliling..
hmm malas nak cakap*

Talking about money jangan cerita lah...
nampak je barang tu macam berbelas dolar dan 10 20 Dolar..nampak je macam murah sekalidalam USS tu tapi bila sekali  convert ke Malaysia..hmmm terkejut lah ko mahal tak terkata..
seratus duit Malaysia pun berkira tau walaupun duit Singapore cuma U$S 50. Tapi takkan lah family aku nak balik dengan tangan kosong je...mestilah nak beli jugak barang yang nak dibuat kenangan untuk abang dengan ayah aku..hehe sebab abang dengan ayah aku tak ikut sebab diorang kerja! hahaha padan muka..! dan aku hehe mesti nak sesuatu yang besar dan dibuat kenangan...
aku kurang suka dengan T-shirt atau keychain atau apa...aku kalau boleh nak cawan atau apa2 yang limited edition yang susah nak dapat kat Malaysia..hahaa...
tapi duit takde tangan gatal je nak beli mahal2-mahal  ea...hahaha..
oh ya! dalam USS tu macam-macam  ada...tapi 'theme' park dia lebih kepada kartun teater berbanding permainan 'outdoor' yang ada di Malaysia..*sat g aku tunjuk gambar ea *..

ha yang ni bantal atau patung kesayangngan aku namanya MR.BUMBLEBEE..
yang aku rasa tertarik nak beli dari beli cawan ke keychain pe semua ...
tak mahal pun 20 Dolar je..murah kan..hehehe hmm..
tapi rasa cam bazir jugak...kalau beli popcorn ke keychain kat sana mau dah 4 biji  aku beli..hehe..
well! nak buat cane rasa membazir tu patut aku pikir sebelum mata ni dah buta terbeli benda alah tu..
tapi pikir yang benda alah tu ingat 20 ringgit Malaysia je..hahaha..
yang ni kalau nak beli haruslah masuk ke Transformers 5D motion teater..
cayalah sekali kau pergi masuk dalam tu rasa dia punya 5D teater ko rasa nak masuk lagi...haha nasib baik aku pergi masa tu tak beratur panjang lagi...jadi berbaloi lah masuk...
masuk dalam kereta dia..dan rasai 5D motion dia yang ko tak payah bayang memang ko rasa kereta tu bergerak macam gondola dekat Petrosains tu..hehe tapi yang ni lagi best siap rasa air dia dan bahang api dia tengok Transformers dan Bumblebee lawan dalam cerita yang ko sedang alami tu..hehe

hehe...pandang belakang tu..take note! kalau USS tempat pertama ko kena pergi tempat tu dulu..
sebab tempat tu memang padat dengan manusia...kalau ko pergi masa orang ramai memang waktu ko kena beratur sampai 1jam setengah tak pun dua je..punya lah ular tak ularnya nampak barisan manusia yang nak masuk dalam tu...
lepas masuk dalam tu..apalagi photoshoot lah kat luar dengan robot Transformers..

     



gambar atas ni yang dah siap edit ni kalau nak beli 40 dolar...kalau beli nak softcopy dia 
orang tu boleh email kan..janji ko kena beli...hahaha.
aku pun beli lah..sebab yang tu pun boleh buat kenangan balik Malaysia..hehe..
lepas tu..jalan2lah..cuci mata...tengok tempat tu ada rasa macam zaman 60's,80's New York...ada masa aku rasa berada dalam Fantasy World..
hehe..
jap aku throwback gambar...



 yang ni kitorang duduk dalam ni tengok teater Sesame street ..best jugaklah.

Dalam spageti space chase ni biase je..
dulu diam-diam dalam space car tu..rasakan perjalanan dalam angkasa berdasarkan kartun Sesame Street lah...
yang ni roller Coaster yang mengerikan ..
aku memang taknak naik langsung...
bergambar jelah..hehe


masuk dalam ni memang best..
beratur kemain panjang dari bawah sampai ke tingkat 1...
berbaloilah beratur lama pun..sebab nak ride extreme dia memang betul-betul..extreme!..
kalau sape ada pening-pening lemah jantung ke...jangalah naik..
sebab benda ni laju gila ....kau rasa nak terhuyung hayang nak terbang melayang pun ada..
macam space ride tu..tapi ni versi The Mummy...serius seram dan menyeronokkan..
aku kalau time dia pusing tu..aku pejam mata jelah..
pening kot...!

acah-acah dekat Mesir,Eygypt whatsoever it is..hehe




 eh-eh! bergambar je Maksu dengan kak Linda ni...
heish diorang ni..mana-mana je tak lepas dari selfie..hahaha




dalam ni banyak betul barang Minions..
sapa peminat Minions tu..singgah lah sini..
tak mahal mana pun,,,dalam duit Dolar lah...hahaha


 hello minions! kalau ko patung kan best..
boleh peluk-peluk sambil bergambar..
masalahnya ko patung..huhu..

Helo! Sesame Street here!

dulu-dulu waktu aku budak-budak kecik..aku selalu layan cerita ni pagi-pagi..
tapi sekarang tak dah..
perubahan masa...sudah dewasa...
tontonan rancangan pun kena ikut gaya kematangan kita...eh! aku merepek ni..
kalau dewasa tak boleh layan lah kartun.. 
tak jugak...
aku sampai sekarang masih layan lagi Shin Chan dan Doraemon..hehehe

 
ceh! nak menyemak jap...hahaha


After that, kitorang pergi naik kereta lama mini kot..
yang journeynya tak sampai 5 Minit..tapi beraturnya berjam! menyumpah tak habis-habis
lepas naik..

say cheese!!







yang ni dekat wet journey dekat Dinosaur world..
best...memang basah pun..
kalau sapa-sapa yang ignored warning tu..padan muka ah basah!..
nasib kitorang ni pakai baju hujan...sebab mula-mula mcam tak percaya jugak warning dia tu..sebab ramai orang tak pakai...tapi bila dah naik bot tu..
hah! padan muka kau..kasut aku jadi mangsa basah kuyup!


hey shrek and fiona! love you both! hehehe..
keep posing to the camera with my 'moksu'..hehehe




 sapa nak naik teksi dengan aku..hehehe



Gaya gila camera aku..hahaha









 kat tempat ni...kalau masuk memang best..
sebab nak tahu macam mana soundtrack dan props real sesebuah filmaker dibuat..
gila kau! seriau gila masuk...rasa puting-beliung dia..rasa bahang dia..


 my dream house...
haha agak-agak dekat Malaysia ni boleh bina bangunan macam ni tak..
kalau aku kaya..aku sanggup buat..
tapi tak kaya zilionnaire masalahnya...hahaha
always dreamed that i'm the princess waiting for my prince in this castle..hahaha

best dekat sini...rasa macam masuk Fairy Tale je..hehehe






tak tahu sebab apa aku tangkap..mungkin cantik dan nampak vintage kot..haha


 sebelum balik hotel...ada pulak sekumpulan B-boy buat persembahan..
persembahan diorang memang kaw-kaw..hehe..
muka semua nampak Melayu ada China ada...Filiphines pun ada kot..eh pandai2 je judge orang..haha

sebenarnya banyak lagi benda boleh aku tangkap gambar tapi disebabkan hujan pagi tu..niat nak bergambar tu tergendala jap..huhu..

and lastly...banyak memang best pergi sini..
cuma outdoor ride tu macam kuranglah dekat Genting Malaysia..hehe
tapi pape ni memang pengalaman yang best pergi Singapura...hehe..
kalau malam lagilah suasana nya cantik...
damai je rasa...
I miss u  tree!..
bye2..










Older Post | Newer Post