Unprivate Stories!

Bonjour!

Welcome to my blog, beautiful strangers. Drop nice words here. Follow me okeyh? :D. 
Meow .. Moow.. Meew .. Moeww .. Meow!




Tagboard




My Facebook




My Twitter



my insta




recent post


Visit Them

 Wani



Follow Here


I'm Back :)
BOnjour blog!
 miss me! 
hehehe..


ok aku nak start intro post aku dengan apa ea..
tajuk dia " i'm back" tapi isi pada post tu aku tak  tahu nak ceritakan ape..
haha nampak tak aku ni kurang berminat update blog ni..
hahaa..
aku minat.nak adakan sebuah blog ni.. 
cuma...
yelah! as you know...pretty but empty..only a copy post as a cover..haha
lagi satu yelah.. ayat tak segramatis macam blog lain..
blog aku simple je dan pengisian cerita kurang...
lebih kurang macam private diary aku lah..
aku pun dah jarang update diary aku  sekarang ni walaupun banyak masa terluang..hehe..
mungkin aku banyak buang masa berangan kot! ops!..haha

ok honestly...before that..
maybe 2/3 days ago..
i was about to update my blog..
but then i saw my favourite drama pop out in my new tab..
and then i just stayed on that page 
and then THe END..
mood tengok Drama dah menguasai diri..terlupa terus tentang post yang aku nak update dekat blog..
alih2 syok tengok drama aku  terclick close dekat tab yang aku nak update cerita baru dekat blog..hehe
tapi bila dalam bilik air..tengah2 mandi tu..
eh banyak pulak idea merepek aku nak cerita dalam blog..
tapi bila buka laptop..
teng!

layan drama...


hilang terus idea nak update blog..  



ok sekarang keadaan aku dalam fasa "menanam anggur" a.k.a seorang "pengganggur"
dulu kerja part time dekat The Store..
tapi nak repeat paper Sem 3.. hilang terus semangat aku nak kerja lama dekat situ sampai nak sambung belajar degree pulak..
yee aku enjoy kerja dekat situ..geng makcik2 akak2 dekat situ semua best..
cuci mata? nahh..tak dapek deh..kerja bahagian baju Ladies takde masa nak usha mamat2..haha
tapi takpe best ada geng lepak borak gosip time2 takde customer..hehe
tapi tak best kalau time ada supervisor duk usha..mata macam helang perati aku..bukan aku je..geng2
department aku lah..dapat tangkap ko buat salah..habislah..tak kena bebel...nama kena office lak..
haha asam garam tu semua pernah aku rasa lah...tapi aku still "PEKERJATERBAIKYANGTAKBUATHALTAPIBUATHALSENDIRI" hehe
gaji best...tapi tak bestnya..duit tu macam air..
takde maknanya nak simpan duit kalau duit sentiasa bertukar tangan.
tapi at least dalam bank mesti ada duit walaupun rm10 atau bape2pun.. janji kalau ada rezeki dia bercambah lah sendiri..hehe..
cakap pasal gaji...hehehe Alhamdulillah company Brand aku sentiasa gaji cepat tak lebih tak kurang..memuaskan hati aku..aku tak pernah tahu pun bila gaji aku masuk time tengah sesak tu..tiba2 rasa terpaksa korban jugak duit tinggal berapa lah sangat cukup2 makan je..
alhamdulillah time tu jugak duit gaji masuk..hehe..
senang hati.masuk kerja muka ceria je..
tapi tu lah kerja dekat situ best tapi macam takde life..
cuti seminggu sekali..
nak mintak cuti pun susah..yelah karenah "birokrasi"
kalau mintak...memang kena terima lah kenapa gaji macam sikit..sebab offday tanpa gaji kan..
lagipun aku part time promoter..
kerja aku buat sale tinggi pun komisen bukan dapat dekat aku pun..
dapat dekat permanent promoter gak..ceh!..
lagi satu tempat kerja aku dengan rumah aku jauh kot..
nasib aku ada transport sendiri..
kereta "little supercar" tu jugak lah peneman aku hari-hari..
pembawa aku kemana-mana..hehe sayang ko " little supercar!"



ok sampai sini bab cerita pasal kerja aku..
ok buka part baru pulak pasal...UPU! 
hah! UPU..!.yang ni dalam sejarah hidup aku buat pertama kali aku buat kemaskini yang terbanyak dalam hidup aku..untuk permohonan IPTA lepasan STPM untuk fasa Ijazah Sarjana Muda pulak..
selepas sejarah kemaskini UPU lepasan spm aku lah..
yang takde rezeki nak masuk U masa tu  lah..
tapi redha dan bersyukur masuk Form 6..hehe

mungkin kerana aku fobia atau aku memang tekad nak pilih kos betul2 sebab yang ni masa depan aku jadi taruhan..cita-cita aku pun...
bukan setakat main pilih je..
main hentam pilih je..kalau tup2 dapat kos yang ko tak berapa minat tu kalau tak boleh bawak lepas tu..
nak berhenti separuh jalan lak,,kan dah rugi dekat situ..huh! 
Ya Allah jauhkan lah aku daripada situasi serumit ini..permudahkanlah jalan aku moga2 aku dapat capai cita yang aku ingini. 
amin.

ni buktinya aku terlampau obses nak main kemaskini upu..
nasib baik takde limit..hehe



mungkin sebab aku dah banyak kali   dari kekalahan..
sebab tu aku nak bangkit balik..
aku nak buktikan dekat semua orang..
cikai2 aku pun..bodoh aku pun...
aku pun boleh berjaya..
janji ada usaha...janji ada niat nak berjaya..
  
caiyok!

harap-haraplah salah satu kos yang aku pilih dalam upu ada yang mengena..
mudah-mudahan adalah rezeki nak sambung belajar.

ok lah aku dah mengantuk..
gudnite blog 
 






Older Post | Newer Post