Unprivate Stories!

Bonjour!

Welcome to my blog, beautiful strangers. Drop nice words here. Follow me okeyh? :D. 
Meow .. Moow.. Meew .. Moeww .. Meow!




Tagboard




My Facebook




My Twitter



my insta




recent post


Visit Them

 Wani



Follow Here


rasa tertipu

this is the stupiest feeling i ever had..
serioulsy..the one old NAd has gone..
now the new become more weaker and feeling more loser..
seriously...

dah banyak kali rasa tertipu dengan mainan perasaan ni..
sehinggakan bila syok sendiri..

kita rasa dah tak berpijak di bumi yang nyata..

aku tahu aku insan yang lemah..
berlagak sepeti orang yang kuat..
berlagak seperti orang yang rasakan kemenangan di sebalik mainan perasaan..

ternyata jauh di sudut hati..
aku masih lagi lemah..
lemah dalam mainan perasaan ..

yang mengajak ke arah alam percintaan yang penuh zina..

ye aku tahu aku syok sendiri..
tapi orang sekeliling bagi aku harapan..
buat aku rasa bahagia..
buat aku rasa hati yang kosong terisi..

tapi aku tak tahu pulak..
rasa kecewa tu datang lagi..
rasa tertipu tu datang lagi..

laki manis pandai berbicara..
pandai melayan perempuan yang lemah seperti aku..

ye..
aku sakit hati!
sakit hati sangat!..
kalah dalam permainan lelaki durjana ini..

cuma sedikit ayat manis sudah buat aku cair..
ah bodohnya! kenapa aku boleh jadi perempuan lemah..
sedang kan aku yang layan laki tu tak seberapa..
aku yang tak layan perasaan laki tu..
aku cuba tunjukkan yang aku tak perlukan cinta..
aku tunjukkan yang aku boleh hidup tanpa pasangan yang sia-sia..


tapi..
kenapa..
kenapa aku..
tak boleh nak halang perasaan dengan laki tu..
dah berulang kali cakap jangan jatuh cinta dengan aku..
aku dah tetapkan aku anggap dia kawan je..

tapi kenapa ..
aku rasa macam simpan perasaan dekat dia..
kenapa aku rasa macam dah jatuh hati dekat dia..

walaupun mulut kata Tidak!
tapi kenapa hati macam membiarkan perasaan itu datang mengalir dalam diri dan biarkan aku tertipu..

kenapa cam ni wahai diri..
dari seorang perempuan yang kuat..
memegang prinsip Tak Nak jatuh Cinta..
terus lupa bila diri telah tenggelam dalam dunua angan2 dengan lelaki si durjana..


tapi sekarang aku patut rasa..
aku patut  bersyukur..
sebab Allah masih sayangkan aku dan diri ini..
mujur maruah ku tak tergadai oleh si buaya..
tapi hati dan perasaan yang hancur musnah dan dirobek kan oleh kata2 si pendusta.

hoi lelaki miang dan pendusta!
kalau diputarkan waktu..
aku ingin kembali ke waktu kita tak pernah kenal..
aku ingin kembali ke waktu aku punyai kawan yang ramai walaupun lelaki kebanyakannya..tapi mereka tak sejahat kau wahai lelaki miang!

tapi lepas kenal kau semuanya aku kena buang..
tapi kau..bila dah buang aku dan campak aku merata bagaikan sampah dan pergi hinggap di pungguk betina lain..
aku rasa terhina rasa macam diri ni bodoh sangat.
walaupu hartaku kau kikis tak seberapa..walaupun maruah aku kau tak dapat nak cantas..
tapi hati dan perasaan kepercayaan aku terhadap seorang lelaki dah hancur..
langsung ia menjadi sebahagian memori pahit yang membawa kepada trauma.

ya! kau suka ea lelaki durjana ..
suka main perasaan perempuan..
suka main curang2 ni..
tanpa sedikit gentar pun perasaan takut kau kepada Tuhan..
bahawa setiap perit yang kau bagi kepada seseorang akan ada pembalasannya..

ya! dulu aku bodoh..
bodoh percayakan kau..
bodoh cintakan kau..
bodoh menghabiskan duit demi kau..

tapi sekarang!

aku sedar diri..
diri ni banyak dosa dengan mu ya Allah..
diri ni banyak kekurangannya..

dan aku harap
aku boleh terus tabah..
bangkit dari kekecewaan ini.

Ya Allah lindungi lah aku..
peliharalah aku..
insan yang hina ini..
masih lagi tak malu memerlukan pertolonganMu.


-nad-

*bukan puisi atau cerita..tapi luahan hati yang terpendam *




Older Post